Kategorie produktów

Produkty na miarę

Czwartek, 20 października 2011 HURT & DETAL Nr 10 (68) / 2011 (Hurt i Detal)
O podwójnym jubileuszu, szerokim portfelu marek i ważnej roli prasy handlowej z Przemysławem Libionką, Dyrektorem Sprzedaży ds. Rynku Polskiego TZMO SA rozmawia Monika Dawiec
W tym roku obchodzicie podwójny jubileusz: 60-lecie firmy i 20-lecie spółki akcyjnej. Serdecznie gratulujemy. Z tej okazji stworzyliście nową stronę internetową. Jakie jeszcze akcje promocyjno-marketingowe towarzyszą temu jubileuszowi?
» Podwójny jubileusz to dla nas rok ważny, pełen wspomnień, wzruszeń, podsumowań. Strona internetowa to – tak jak pani wspomniała – tylko jeden z elementów naszej autopromocji.
Z okazji jubileuszu, pod koniec sierpnia zarząd zorganizował piknik dla pracowników. Była to wspaniała okazja do spotkań, rozmów (niekoniecznie oficjalnych) i poznania swoich rodzin. Nie możemy też zapomnieć o turnieju tenisa kobiet Bella Cup – w tym roku organizowanym przez TZMO SA już po raz siedemnasty. Z okazji Jubileuszu pula nagród została zwiększona do 50 tys. USD. Byliśmy także patronem takich wydarzeń, jak: Plaża Gotyku (rozgrywki siatkówki plażowej na toruńskiej i poznańskiej starówce), festiwal światła „Skyway” czy międzynarodowy festiwal filmów „Toffifest”.
Tak naprawdę, wszystkie nasze tegoroczne eventy, sygnujemy logotypem 60/20, gdyż jest to dla nas powód do dumy. Zmieniliśmy szatę graficzną naszej strony bella.pl, na bardziej nowoczesną i przyjazną użytkownikom.
Jak na przestrzeni tych 60-ciu lat zmieniał się profil firmy i asortyment?
» Naszym celem – niezmiennie od lat – jest dostarczanie produktów najwyższej jakości, na miarę potrzeb naszych klientów. Zawsze uważnie słuchamy, co rynek (a więc kosnsument) ma nam do powiedzenia i jakie są jego oczekiwania. Na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat zawsze staraliśmy się udoskonalać nasze produkty. Co warte podkreślenia – koncentrujemy się na spełnianiu oczekiwań naszych klientów, ale jednocześnie przewidujemy ewolucję tych potrzeb. Dlatego też zawsze staramy się, aby Bella wyprzedzała czas.
Jak oceniacie swoją pozycję na polskim rynku?
» Marka Bella jest niezwykle silnie rozpoznawalną marką wśród polskich klientek. Cenią sobie one nasze produkty za świetną jakość, przystępną cenę, dobrą dostępność. Nasze produkty od lat satysfakcjonują kobiety; my z jednej strony dbamy, aby dawać kobietom produkt dobrze im znany, a z drugiej strony – podążamy za innowacjami, starając się dopasować nasz asortyment do stale zmieniających się potrzeb rynkowych.
Nie można jednak zapomnieć, że TZMO to nie tylko marka Bella. Jesteśmy producentem niezwykle szerokiego asortymentu szpitalnego pod marką Matopat, produktów przeznaczonych dla osób starszych, z problemem inkontynencji (marka Seni) oraz dla najmłodszych – pieluszki oraz chusteczki nasączane Bella Baby Happy. Jesteśmy także właścicielem marek kosmetycznych – Eva Natura, Kanion oraz Eva Sun.
Już w połowie lat sześćdziesiątych zdobywaliście rynki zagraniczne. Macie swoje fabryki na Wschodzie i w Indiach, spółki handlowe w wielu europejskich krajach. Na ilu rynkach jesteście obecni ze swoimi markami?
» Jesteśmy wiodącym producentem i dostawcą artykułów higienicznych, kosmetycznych i wyrobów medycznych na rynek światowy. TZMO SA jest dziś właścicielem 50 firm w 16 krajach. W grupie TZMO SA pracuje na świecie ponad 7 400 osób. Produkty pod naszymi markami dostępne są na rynkach zamieszkałych przez 1/3 ludności świata.
W jaki sposób promujecie marki w Polsce, a w jaki za granicą?
» Najsilniejszym medium w przypadku marek konsumenckich jest oczywiście telewizja. W zależności od kraju, różne są kierunki i trendy w reklamach, stąd różne reklamy w różnych krajach. Ostatnim, bardzo „świeżym” przykładem może być chociażby reklama telewizyjna wkładek Bella Panty Intima. Rynek polski ze swoją charakterystyką, jest gotowy na przyjęcie tego typu reklamy (przez wzgląd na wysoką świadomość użytkowniczek produktu), w przeciwieństwie do chociażby rynku indyjskiego. Właściwe kreowanie i prowadzenie produktu, wymaga zatem odpowiedniej wiedzy na temat specyfiki danego kraju, jego kultury konsumenckiej, otoczenia rynkowego, a także etapu, na jakim znajduje się wyrób na danym rynku. Promowanie marki musi więc uwzględniać cykl życia produktu oraz uwarunkowania makroekonomiczne czy społeczne.
Macie w portfelu wiele marek. Do jakich grup konsumentów są skierowane i jaka jest ich rola w biznesie firmy?
» Każda z naszych marek ma swoje mocne strony i jest dla nas ważna. Każda jest kierowana do ściśle określonego targetu. I tak na przykład – marki Bella, Eva natura i Eva Sun kierujemy przede wszystkim do kobiet, Happy – do rodziców, Kanion – do mężczyzn. Marka Seni kierowana jest do osób obojga płci, z problemami inkontynencji. Produkty Matopat są kierowane do rynku szpitalnego i farmaceutycznego, a więc do szpitali, przychodni, domów opieki, aptek oraz hurtowni farmaceutycznych.
Jaką rolę w promocji Państwa produktów odgrywa prasa handlowa?
» Prasa handlowa dociera do właścicieli sklepów, detalistów, a więc jest dla nas bazą, gdyż to właśnie ci ludzie mają codzienny i bezpośredni kontakt z naszymi finalnymi klientami. To w dużej mierze od detalisty zależy stopień znajomości marki wśród konsumentów, a także jej postrzeganie. Jeśli sprzedawca ma pozytywne nastawienie do produktów, te pozytywne emocje przekaże także klientowi.
Na rynku panuje duża konkurencja. Jakie macie pomysły na utrzymanie dotychczasowych i przyciągnięcie nowych klientów?
» Cały czas staramy się rozwijać, jednocześnie nie zmieniając tego, co stanowi naszą przewagę. Jesteśmy marką godną zaufania, dbamy o to, by nasze produkty były najwyższej jakości, a klientki w pełni doceniły komfort ich użytkowania. Naszych finalnych konsumentów staramy się przyciągać konkursami oraz promocjami w punkcie sprzedaży.
TZMO SA to firma odpowiedzialna społecznie. Aktywnie włączacie się w różnego rodzaju akcje edukacyjne, dbacie o środowisko. Proszę opowiedzieć więcej o działaniach ekologicznych.
» Z całą pewnością wart podkreślenia jest fakt, że w tym roku nasza firma otrzymała prestiżowe wyróżnienie w międzynarodowym konkursie ekologicznym „Przyjaźni Środowisku” oraz dyplom nadania tytułu „Produkt Godny Polecenia” dla naszej linii bawełnianej Cotton Bio. Bella Cotton Bio to innowacyjna linia patyczków oraz płatków kosmetycznych i higienicznych, produkowana z bawełny organicznej, z upraw wolnych od pestycydów, pakowana w biodegradowalną folię.
W organizowanym przez naszą redakcję konkursie „Złoty Paragon 2011 – Nagroda Kupców Polskich” w kategorii „Artykuły Higieniczne” zdobyliście pierwsze miejsce. Jak ważna jest dla Państwa ta nagroda?
» Każda nagroda jest dla nas cenna, natomiast ta, przyznawana przez konsumentów czy detalistów – szczególnie. To oni najlepiej wiedzą, co i dlaczego się sprzedaje. Zaufanie do marki Bella, którym obdarzyli nas polscy kupcy daje pewność, że produkty sygnowane marką Bella zawsze będą szybko rotowały z półki. A nie ma chyba nic przyjemniejszego dla detalisty, niż produkt, który szybko przynosi zyski.
Chciałbym jednocześnie podkreślić rolę naszych przedstawicieli handlowych, którzy dbają o to, by produkt był dobrze wyeksponowany na półce oraz funkcjonował z dobrym wsparciem trade marketingowym. Przyjazne relacje na linii PH-sklep zawsze korzystnie wpływają na postrzeganie danego produktu przez detalistę i mają znaczący wpływ na transakcje. Właśnie dlatego przykładamy ogromną wagę do tego, by nasi przedstawiciele byli nie tylko kompetentni, ale także sympatyczni i życzliwi.
Dziękuję za rozmowę.

tagi: TZMO SA ,